FrilansFinans Årsrapport 2021 – Bästa året hittills

Igår så släpptes FrilansFinans Årsrapport 2021 och det går verkligen starkt framåt för bolaget. Bolaget är ett onoterat bolag som jag äger aktier i. Förhoppningsvis så kanske man börjar snegla på att notera sig på svenska börsen inom kort.

Men det får visa sig hur det blir med det helt enkelt. Tills dess att det sker så är det ändå väldigt glädjande att följa bolagets starka utveckling.

Året började trögt på grund av pandemin men slutade med väldigt starka resultat. Tillväxten ser stark ut och jag hoppas och tror att den lär fortsätta åt det hållet. Detta eftersom att pandemin fått upp mångas ögon när det kommer till att arbeta digitalt.

Och då inte bara digitalt för en arbetsplats utan även digitalt för sig själv på egen hand. Ju enklare det blir för personer att sköta ett företag digitalt, desto fler lär ta chansen att göra det.

Omsättningen ökade rejält och så även resultatet för året. Här nedanför är ett utdrag ur FrilansFinans Årsrapport 2021 :

”Totalt uppgick koncernens nettoomsättning för året till 1 443 MSEK (1 151) och resultatet efter finansiella poster blev 18,7 MSEK (2,6). 2021 uppgick antal egenanställda arbetstagare och arbetstagare inom workforce management till 28 097 (25 191), en ökning med 12 procent. Men året har också kommit med sina utmaningar. Restriktioner och uteblivna uppdrag har skapat oro och slagit hårt mot många yrkesgruppers försörjningsmöjligheter.”

Om man lyckas hålla den här takten uppe så kommer det att bli riktigt fint.

Starkt rapport FrilansFinans Årsrapport 2021

Stephen Schad som är bolagets VD kommenterade rapporten så här:

“Det är i ljuset av de minst sagt prövande omständigheterna oerhört imponerande att se hur egenanställda arbetstagare runt om i Sverige svarat upp och visat på kraften i den uppdragsbaserade arbetsmarknaden. Trots pandemin har vi sett en stark tillväxt i både omsättning och antal personer som organiserar sitt arbete via oss.”

Jag kan inte annat än instämma i det han säger. Tillväxten är stark och det är kul att se att antalet kunder ökar:

”För 2021 uppgår antal egenanställda arbetstagare och arbetstagare inom workforce management till 28 097 (25 191), en ökning med 12 procent”

Min förhoppning nu är att antalet egenanställda arbetstagare hos FrilansFinans ska fortsätta att öka även efter pandemin.

Stephen sade även följande om rapporten:

“Jag sammanfattar året med att det gett en stark känsla av att vi är på väg mot något bra. Att vi tillsammans kan bidra till en arbetsmarknad som bejakar framtiden, utan att göra avkall på kärnan i ett hållbart arbetsliv: trygga förutsättningar, goda arbetsvillkor och högre grad av flexibilitet för att få det moderna livspusslet att gå ihop.”

Det ska bli spännande att se hur det ser ut vid nästa årsrapport. Bolaget är som sagt onoterat just nu men jag håller tummarna för att man börjat blicka mot en börsnotering. Men som vanligt så får vi vänta och se hur det blir med den biten.

Jag själv investerade i FrilansFinans via Pepins just för att jag själv är en nöjd kund hos dem. Det verkar ha blivit en bra investering på sikt även om aktiekursen inte gått så starkt sedan jag investerade. Men ljusare tider ser ut att vara på väg!

Du kan läsa rapporten i sin helhet här på FrilansFinans hemsida.

Tack för att du läste inlägget ”FrilansFinans Årsrapport 2021 – Bästa året hittills”, Läs Fler Inlägg Här!

Justin Trudeau och COF Om Legaliseringen