FrilansFinans Årsredovisning 2018

FrilansFinans Årsredovisning 2018. FF är ett av bolagen jag investerat i som jag själv också använder mig utav. Egenanställningsföretaget lämnade i mitten på maj siffrorna för det senaste året och överlag så tycker jag att det ser bra ut. Jag har investerat i FrilansFinans via Pepins plattform för onoterade aktier.

Jag tänker inte göra någon djupdykning i bolagets finanser utan istället snabbt gå igenom huvudpunkterna. Först så vill jag dock passa på att förtydliga att jag själv äger aktier i bolaget.

Stephen Schad är VD på Invoicery Int och Frilans Finans Sverige AB. Han är väldigt nöjd över resultatet vilket är förståeligt. Som aktieägare så är jag också nöjd och allting ser ut att rulla på enligt plan.

För 2018 så redovisade FrilansFinans en omsättning på 1027 miljoner kronor. Det är en ökning på 166 miljoner kronor om man jämför med omsättningen år 2017.

Resultatet efter finansiella poster hamnade 2017 på 2.5 miljoner kronor. Det steg med 3.7 miljoner kronor till 6.2 miljoner kronor år 2018. Tillväxt och expansion på en och samma gång är aldrig fel.

VD:n Stephen sade följande om årsredovisningen:

”Våra egenanställda har gjort ett mycket starkt 2018, deras karriärer har utvecklats positivt och dessutom har vi ökat till 22 820 egenanställda (från 19 414 egenanställda 2017)””Egenanställning är en av lösningarna som skapar ordning och reda på den uppdragsbaserade arbetsmarknaden. Vi ger människor möjlighet att ta tillfälliga uppdrag under trygga former utan krav på kompetens kring allt som rör företagande. Som egenanställd i Frilans Finans utvecklar du själv din karriär i den takt och omfattning och mot de mål du själv sätter, samtidigt som du får stöd och råd från en organisation med stora resurser”

Utvecklingen för bolagets satsningar på företagslösningar gick också åt rätt håll. 2018 så ökade omsättningen med 40% mot föregående år och uppgick totalt till 72.7 miljoner kronor. Det är ett glädjande besked och kan man fortsätta öka på lönsamheten så har man goda möjligheter.

Som aktieägare hade jag gärna fått mer information om hur deras satsningar i Europa går men det var ändå väldigt kul att få se positiv utveckling. 12:e juni kommer bolaget återigen att handlas på Pepins plattform för onoterade aktier. Förhoppningsvis så kan kursen börja vandra uppåt då istället för nedåt.

Jag köpte in mig i bolaget på aktiekursen 50 kr och under senaste handelstillfället så sjönk den till 45 kr. Dags att vända uppåt!

Tack för att du läste ”FrilansFinans Årsredovisning 2018”!