Molson Coors lanserar CBD-dryck i USA

Det amerikanska dryckesföretaget Molson Coors lanserar CBD-dryck. Bolaget samarbetar med kanadensiska cannabisbolaget Hexo Corp och har tidigare lanserat samma produkter i Kanada. Nu när det blåser legaliseringsvindar i USA så siktar allt fler in sig på den marknaden.

Jag tror att bolagets beslut ligger helt rädd i tiden. Att Molsoon Coors lanserar CBD-dryck i USA nu lär ha en stor del med valresultatet att göra.

Bolagets VD, Gavin Hattersley, kommenterade lanseringen såhär:

“In the U.S. we have brought CBD products to Colorado. We launched them this week. So it’s a little too soon to tell how they are going to do. But, we are using the same brand names as we are using in Canada, the product tastes really good,”

Samarbetet med Hexo Corp inleddes för cirka två år sedan. Marknaden för CBD-drycker i USA väntas bli stor men så lär även konkurrensen bli.

Enligt en rapport gjord av Grand View Research så kommer den marknaden att vara värd runt 2.8 miljarder dollar år 2025. Så det är förståeligt att bolag vill etablera sig tidigt och försöka säkra marknadsandelar.

Jag har tidigare skrivit en del om att just alkoholbolag kommer att utmanas av cannabisindustrin. Genom att bli en del av förändringen så kan bolagen anpassa sig och tjäna mer istället för att tappa inkomster.

Molson Coors är inte det enda dryckesbolaget som köpt in sig i cannabisbolag. Till exempel så har ju Constellation Brands investerat stora summor i Canopy Growth Corp.

spacer

Molson Coors lanserar CBD-dryck i USA

För just Molson Coors så är lanseringen en liten del av en större plan. Bolaget håller på att ställa om sig och utforska nya marknader för att öka på inkomsterna.

Analytikern Laurent Grandet har uppmärksammat bolagets pågående omställning:

“One year after CEO Gavin Hattersley announced his revitalization plan, the company has made respectable progress in several important areas. In terms of strengthening its iconic brands, Coors Light and Miller Lite are together capturing market share and growing mid- to high-single digits in U.S. retail channels.

The company is expanding its above-premium portfolio through innovations and partnership in the U.S., Canada, and Europe, as well as in ”beyond beer” categories such as cannabis and non-alcoholic beverages,” 

Personligen så tror jag att Colson Moors gör helt rätt som anpassar sig och testar nya vägar till inkomstkällor. Vi får se hur lanseringen går och om marknaden i USA tycker om deras produkter.

Källa: money.yahoo.com

Tack för att du läste inlägget!

Justin Trudeau och COF Om Legaliseringen

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.